Acanthoscurria Geniculata - Vraatzucht?

Vraag jij je af of die paarse krekel nog gezond is, hier kun je met je vraag terecht.
Sano
Nimf

Acanthoscurria Geniculata - Vraatzucht?

Berichtdoor Sano » 15 apr 2012 15:34

Hey, ik heb een Acanthoscurria Geniculata, bij aankoop werd mij verteld dat ze 1x in de week gevoed moest worden met een krekel of sprinkhaan. Echter geef ik der nu dagelijks een krekel die gelijk aangevlogen en opgeslokt word. Is dit normaal? ze is pas verveld hebben ze dan een grotere eetlust? Bij de meeste caresheets lees ik zo'n 1-2 maaltijden per week namelijk :x

edgar112
Nimf

Re: Acanthoscurria Geniculata - Vraatzucht?

Berichtdoor edgar112 » 15 apr 2012 18:23

het is niet goed als je de spin elke dag een krekel geeft, A. Geniculata zien alles aan voor eten. die van mij pakt het ook altijd meteen.
is het een jonge spin?

Sano
Nimf

Berichtdoor Sano » 15 apr 2012 20:22

Ja, zal nu zo'n 8-9 maanden zijn, nog een speciale reden waarom dit niet goed is? :o

Eigenaar

Berichtdoor TON » 19 apr 2012 17:35

vaak vinden ze in het wild ook niet zo vaak voedsel
Het enige echte vogelspinnen-forum van Nederland

Berichtdoor Phodebimos » 14 jul 2012 10:38

Toch staan A. geniculata wel bekend om hun enorme vraatzucht, veel meer dan de gemiddelde vogelspin. 3 a 4 krekels in de week zou voor deze soort geen probleem moeten zijn. Lasiodora parahybana vreet trouwens ook als een... uhm... tja, als een Lasiodora parahybana :bleh:
"Spinnen? Die zijn eng!"
"Hoezo, ben jij een krekel dan?"

Berichtdoor Smallphoenix » 14 jul 2012 11:26

Hallo,

Thuis heb ik 1 vrouwelijke Acanthoscurria Geniculata en de soort staat er inderdaad voor bekend zo goed als alles als voedsel te zien en vraatzuchtig te zijn. Wanneer je de spin dagelijks voort zal de spin snel groeien maar de gezondheid van het diertje zal niet zo goed blijven en de levensduurte van je spin zal zelfs worden ingekort. Ik geen mijn A. Geniculata 2-3 krekels per week en daar heeft ze zeker genoeg mee. :)

Morgan :spin:

Berichtdoor HaagseMoeder » 31 aug 2012 11:59

Smallphoenix schreef:Hallo,

Thuis heb ik 1 vrouwelijke Acanthoscurria Geniculata en de soort staat er inderdaad voor bekend zo goed als alles als voedsel te zien en vraatzuchtig te zijn. Wanneer je de spin dagelijks voort zal de spin snel groeien maar de gezondheid van het diertje zal niet zo goed blijven en de levensduurte van je spin zal zelfs worden ingekort. Ik geen mijn A. Geniculata 2-3 krekels per week en daar heeft ze zeker genoeg mee. :)

Morgan :spin:

Inderdaad helemaal mee eens, te veel en te vaak eten kan niet goed zijn. Is ook niet goed voor onze gezondheid haha :thumbsub:

Keer terug naar Voeding