web?

Algemene vragen en discussies over vogelspinnen.
spiderboy
Nimf

web?

Berichtdoor spiderboy » 29 jul 2010 18:40

Hey , ik heb als beginner een vraagje , vandaag zie ik dat mijn grammostola rosea voor de eerste keer een soort van "web"? aan het bouwen is .... het spinsel bevind zich over de grond en gedeeltelijk over het raam .

Moderator

Re: web?

Berichtdoor Apophis » 29 jul 2010 19:35

Als het een hele dikke ondoorzichtige laag is is ze mogelijk bezig een cocon te bouwen. Anders zou het een voorteken van een vervelling kunnen zijn. :)
Achtung!! Feind liest mit!!

spiderboy
Nimf

Berichtdoor spiderboy » 29 jul 2010 19:49

Apophis schreef:Als het een hele dikke ondoorzichtige laag is is ze mogelijk bezig een cocon te bouwen. Anders zou het een voorteken van een vervelling kunnen zijn. :)
Erg dik is het nog niet zo en ondoorzichtig ook niet ...

Spiderling

Berichtdoor john riem » 29 jul 2010 20:12

mischien een foto plaatsen?

Spiderling

Berichtdoor John » 29 jul 2010 20:50

Dan zit er zoals eerder gezegd een vervelling aan te komen, de spin zal op haar of zijn rug op het webje gaan liggen om zo te vervellen.
Je kunt al voor de zekerheid een klein glaasje water in een hoekje van de bak leeg gieten om de luchtvochtigheid iets te verhogen, dit komt ten goede aan het vervellen van de spin.
†... Join the Dark side, We've got cookies ...†

spiderboy
Nimf

Berichtdoor spiderboy » 30 jul 2010 11:54

John schreef:Dan zit er zoals eerder gezegd een vervelling aan te komen, de spin zal op haar of zijn rug op het webje gaan liggen om zo te vervellen.
Je kunt al voor de zekerheid een klein glaasje water in een hoekje van de bak leeg gieten om de luchtvochtigheid iets te verhogen, dit komt ten goede aan het vervellen van de spin.

Ja, en of!!! hij ligt vandaag op zijn rug en beweegt af en toe de achterpoten op en neer !! :mrgreen: :mrgreen: Mijn eerste vervelling! :mrgreen: :mrgreen:

spiderboy
Nimf

Berichtdoor spiderboy » 30 jul 2010 12:31

Nieuwe vorderingen , ja juist vervelling ik zie hem uit de oude huid komen! :D

Spiderling

Berichtdoor John » 30 jul 2010 15:09

:thumbsub: :eusa_dance:

Mooi zo..

spiderboy
Nimf

Berichtdoor spiderboy » 30 jul 2010 18:38

Vordering ben net trg van een namiddagje uit en hij zit bekrompen naast de oude huid, maar helemaal ineen gedoken . :cryhard:

Spiderling

Berichtdoor John » 30 jul 2010 19:35

spiderboy schreef:Vordering ben net trg van een namiddagje uit en hij zit bekrompen naast de oude huid, maar helemaal ineen gedoken . :cryhard:

Dat is niet erg, de meeste pas vervelde spinnen zitten in elkaar, beetje bescherming denk ik, omdat ze nog niet uitgehard zijn en daardoor dus kwetsbaar.

spiderboy
Nimf

Berichtdoor spiderboy » 30 jul 2010 19:39

John schreef:
spiderboy schreef:Vordering ben net trg van een namiddagje uit en hij zit bekrompen naast de oude huid, maar helemaal ineen gedoken . :cryhard:

Dat is niet erg, de meeste pas vervelde spinnen zitten in elkaar, beetje bescherming denk ik, omdat ze nog niet uitgehard zijn en daardoor dus kwetsbaar.

Aaahh.. nog niet "uitgehard" ... Dit wist ik niet ik dacht verveld= klaar. Btw . ik zie niet dat mijn spin zoveel gegroeid is hoor .... behalve de poten iets langer en witte tanden ipv. zwarte tanden ..

Spiderling

Berichtdoor John » 30 jul 2010 20:07

Een pas vervelde spin pompt zich als het ware een beetje op en hard uit, zodar dat gebeurt is en je na een week of 2 weer gaat voeren zal je zien dat je spin daadwerkelijk gegroeid is ( tenzij het al een volwassen exemplaar was )

Keer terug naar Algemeen